Salată de fructe pentru micul dejun și un fel de explicație…

Am cam lipsit în ultimul timp de pe blog și asta s-a întâmplat din două motive. Unul din motive este că iar sunt plecată din țară. Stau în aceiași cameră de hotel care îmi permite să fac lucruri de mâncare, dar care totuși mă limitează mult față de acasă.

Al doilea motiv am să-l prezint un pic mai jos după ce vă povestesc de acest mic dejun colorat, foarte gustos și sănătos.

Mie îmi place mâncarea colorată și îmi plac și fructele așa că zilele trecute am aranjat în farfurie bucăți de ananas, kiwi și gref și le-am mâncat cu mare drag.

Salata de fructe pentru micul dejun (1)

Am folosit un sfert de ananas tăiat bucățele. Din multiple motive nu recomand ananasul la conservă, nici măcar pe cel cu mai puțin zahăr. Nu e atât de greu pe cum poate parea să cureți și să tai un ananas. Nu am făcut poze când am făcut asta, dar se găsesc pe net tutoriale diverse pe această temă. Sunt chiar mai multe variante de curățare așa că aveți chiar de unde alege.

Mie îmi place cea în care se taie pe lung în jumătate și apoi fiecare jumătate în jumătate. Pe mijloc ananasul are o parte mai lemnoasă care trebuie eliminată. (Din cauza asta gaura din mijloc a feliilor de ananas la conservă). Se taie pur si simplu vărful feliilor (cam cum se taie cocosul la feliile de pepene). Apoi tot cu ajutorul cuțitului se curăță de coajă la fel cum ați lua coaja de pe o felie de pepene galben 🙂 Atenție la părțile negre ce rămân pe bucata de ananas. Trebuiesc bine curățate pentru că sunt deranjante la mâncat. Bucata de ananas curățată se taie pe lat în feliuțe și gata.

Dacă vi se pare că nu înțelegeți ce zic eu aici (ceea ce e foarte posibil), căutați mai bine un tutorial pe net 🙂

Salata de fructe pentru micul dejun (2)

Despre kiwi și gref chiar nu mai e mare lucru de zis. Eu la kiwi am fost cam lenesă așa că le-am tăiat ca pe lămăie și cu ajutorul unei lingurițe am scobit jumătățile. E adevărat că nu e deloc estetic așa, dar mie mi s-a părut practic 😀

Greful eu deobicei îl storc și beau sucul, dar de data asta am zis să-l curăț felie cu felie de pieliță si să-l tai în bucăți ca să am și roz în salata mea de fructe.

Sigur că mergeau și alte fructe, eu asta am avut.

Iar acum vă invit la o cafea să vă dau cea de-a doua explicație a absenței mele de pe blog.

Salata de fructe pentru micul dejun (3)

Printr-un concurs de împrejurări pe care n-am să-l detaliez aici am ajuns în urmă cu ceva ani la medicul meu de familie care total întâmplător este medic nutriționist și care la momentul acela m-a sfătuit să slăbesc promițându-mi beneficii multiple dacă am să fac asta. Am făcut asta! Am slăbit, m-am schimbat, eram alt om. Numai că acest alt om a trecut prin tot felul de schimbări de atunci și lucrurile n-au mai fost atât de ușoare. Am decăzut încetul cu încetul și am ajuns de unde am plecat.

Ce mi-a propus medicul meu a fost totuși un lucru foarte bun și de fiecare dată când eu nu mai încalc regulile jocului încep iar să slăbesc.

N-am să vă povestesc despre ce e vorba, n-am să vă vând soluții minune. N-am să încerc să conving pe nimeni de nimic. Doar că eu mănânc acum pe cât posibil după regulile mele și sigur că asta se reflectă într-o măsură covârșitoare în ceea ce gătesc. Nu pot să slăbesc și să am o viață echilibrată dacă fac în fiecare zi dulciuri spre exemplu. Sigur că în celelate încercări ale mele de a-mi schimba stilul de viață am gătit pentru prieteni și familie diverse bunătăți destul de calorice de care eu nici nu m-am atins. Pot face asta, cel puțin o pot face în mare parte, dar nu pot să-mi “oblig” la nesfârșit prietenii și familia să mănânce niște lucruri, de altfel foarte gustoase, dar care îngrașă. Ca urmare probabil o să am mai rar astfel de rețete pe blog. O să am în schimb rețete din ceea ce mănânc eu, ceea ce înseamnă în principiu mâncăruri mai sănătoase și mai light.

Trebuie să mai spun că regimul meu de viață se bazează pe multe legume, pe multe fructe, carne de curcan (când nu e de curcan, e de pui) și pește. Nu e un regim vegetarian, nu e un regim raw vegan. Există totuși niște reguli și niște alimente pe care e bine să le evit, de aici și absența lor în majoritatea rețetelor mele.

Cam asta am avut de zis deocamdată așa că nu-mi rămâne decât să vă urez o săptămână plăcută!
Salata de fructe pentru micul dejun (4)



Lasă-mi un comentariu...


Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: